ONLINE CURSUS STRESS LOSLATEN

Staat jouw vraag niet in onderstaande lijst? Neem dan gerust contact met mij op via

Veelgestelde vragen over de online cursus

  • Waarom zou ik hieraan mee willen doen?

    Ieder mens heeft hobbels te nemen in het leven. Onrust ontstaat vaak wanneer je in contact bent met andere mensen. Bij sommige mensen voel je je energie weglekken. Je bent dan constant aan het relativeren en dat kost heel veel energie. Zou het niet fijn zijn wanneer je daar geen last meer van hebt? Door de emotiemethode toe te passen ontstaat heel veel ontspanning in je hoofd en in je lijf. De methode is zo eenvoudig, dat je hem zelfs kunt toepassen op je kinderen.

  • Haal ik het verleden niet overhoop? Ik ben bang om een beerput open te trekken.

    Jij bepaalt zelf welke emoties je aanpakt. De emotiemethode is een hele liefdevolle en zachte manier om naar je emoties te kijken. En weet je wat zo fijn is? Wanneer je belastende emoties voelt, kun je ze met de methode direct rustig maken waardoor de emoties worden geaccepteerd. Het is niet de bedoeling dat je emoties van vroeger weer gaat doorleven. Het is een kwestie van belastende emoties aan te raken en los te laten.

  • Ik heb geen contact met mijn gevoel. Zou ik dan toch mee kunnen doen?

    Ja hoor, dat zou ik zeker adviseren. Het is namelijk zo dat iedereen in zijn eigen tempo en op zijn eigen manier gaat loslaten. De methode zorgt ervoor dat het gaat lukken maar het tempo bepaal je echt zelf. Wanneer je moeite hebt om emoties te voelen, zal je in het begin moeite hebben met visualiseren. Visualiseren moet je leren! Het zal wat langer duren en met wat doorzettingsvermogen, heb je er op den duur erg veel baat bij.

  • Ik ben de hele dag aan het denken. Gaat dit dan wel lukken?

    Een mens heeft heel veel gedachten op een dag. En ook tijdens de oefeningen zullen er gedachten opkomen. Dat geeft helemaal niets want de methode werkt toch wel zoals hij moet werken. Probeer het gewoon. De emotiemethode is eigenlijk een verdiepte yoga. Je krijgt contact met je binnenwereld maar je merkt ook dat je belastende emoties opruimt en dat is een heerlijk gevoel.

  • Is het niet moeilijk om deze methode te leren?

    Om de methode te leren moet je oefenen. Alles wat je voor het eerst doet moet worden aangeleerd. Je hebt waarschijnlijk al leren zwemmen, fietsen en autorijden. Maar heb je al eens geleerd om je binnenwereld te ontdekken? Heb je al eens gekeken naar je emoties? Heb je geleerd om je binnenwereld rustig te maken?
    Het lijkt in eerste instantie heel veel om te oefenen, maar als je het eenmaal een paar keer hebt gedaan, is het uiteindelijk steeds duidelijker hoe deze werkt.
    En als je de methode eenmaal onder de knie hebt, kun je hem overal zelf toepassen.

  • Als ik de methode eenmaal onder de knie heb, moet ik daarna dan dagelijkse oefeningen doen?

    De emotiemethode zorgt ervoor dat je belastende emoties accepteert. Als je ze accepteert, voel je ze niet meer. Alle emoties die je rustig hebt gemaakt, komen niet meer terug. Maar je blijft wel tegen gebeurtenissen aanlopen, dus je kunt andere afgeleide emoties gaan voelen. Dit komt omdat je in contact bent met andere mensen, die jou raken in jouw emoties. Vooral de laag van 'angst' bevat heel veel verschillende emoties: reëele en niet-reëele angsten, onzekerheden, schuld en schaamte.

    De emotiemethode heeft geen verplichte dagelijkse oefening zoals meditatie of mindfulness. Je gebruikt deze methode alleen wanneer je spanningen niet kan loslaten.

    Een voorbeeld: Het gaat goed met je en je voelt je goed. Je gaat bij je moeder op de koffie en zij vertelt je een verhaal van een tante die ernstig ziek is. Wanneer je thuiskomt, lukt het je niet het gebeuren los te laten. Normaal neem je na één nacht slapen afstand van problemen maar nu blijft het dagen erna nog malen.

    Dit is het moment dat je aan de slag gaat met de emotiemethode. Dit vervelende gevoel kun je met de emotiemethode in een half uur los laten waardoor je het niet meer voelt. Doordat je het gevoel loslaat, stopt het malen in je hoofd vanzelf. Mijn ervaring is dat je soms wekenlang niets ermee doet en dan ineens in een week een paar keer de emotiemethode gebruikt.

    Nieuwe gebruiker: Uit ervaring kan ik zeggen dat je wellicht de eerste maand een aantal keren per week mijn methode toepast maar dat daarna de periodes van het niet toepassen steeds langer worden. Na een paar jaar de methode gebruiken, pas je deze nog maar een keer per vier maanden toe en heb je bijna structureel een rustig en leeg hoofd.

     

  • Wat bereik ik nu met de emotiemethode?

    De emotiemethode richt zich heel specifiek op jouw natuurlijk innerlijk proces van het leven. Het effect van de emotiemethode is tweeledig:

    • Iedere keer als je deze gebruikt, kom je met je emoties, je gedachten en je lichaam in de ruststand terecht. Er ontstaat heel veel ontspanning.
    • Doordat je gericht aan je innerlijk emotiesysteem gaat werken, worden de ruststandperiodes ook steeds langer. Op langer termijn gebruik je de methode steeds minder vaak omdat je al heel veel opgeslagen emoties hebt opgeruimd.

    En wat heel fijn is, dat je niemand nodig hebt, om dit gevoel te bewerkstelligen. Wanneer je de emotiemethode eenmaal goed kent, heb je alleen jezelf en een rustige ruimte nodig.

  • Als je emoties rustig maakt, word je dan niet heel onverschillig?

    Grofweg gezegd zijn er vier basisemoties: Blij, bang, verdriet en boos.
    Iedere emotie heeft zijn functie: door blijheid kun je genieten van het leven, bang zijn geeft een alertheid waardoor je oplet met oversteken, verdriet is het verwerken van de pijn van het leven en boosheid is nodig om dingen aan te pakken en voor jezelf op te komen.
    Als je in balans bent, zijn alle vier de emoties evenveel aanwezig.
    Bij veel mensen springt één emotie heel erg naar voren. Hierdoor is er te weinig plek voor de andere drie, de balans is eruit.
    Mijn emotiemethode zorgt ervoor dat je aan de emotie die teveel aanwezig is gaat werken.
    Hierdoor komt er balans in de vier emoties. Je gaat je rustig voelen en iedere emotie is evenveel aanwezig. Je brengt de emoties dus in de juiste proportie.

  • Hoeveel tijd kost deze cursus?

    Wanneer je een paar weken 20 minuten per dag aan mijn cursus besteedt, lukt het je om spanningen los te maken.

    In het begin maak je een paar keer je ouders los, als basis van het losmaken van een probleem. Gevordenen kunnen het onderdeel 'ouders losmaken' overslaan. De ver-gevordenen kennen de stappen uit hun hoofd en hebben mijn (langzame) visualisaties niet meer nodig. Binnen een half uur, kun je je weer helemaal goed voelen.

  • Hoe lang kan ik deze cursus gebruiken?

    Deze cursus is onbeperkt beschikbaar. Dat is fijn, want dan kun je elke keer dat je je geraakt voelt, deze gebruiken.

Bestel nu de online cursus Stress loslaten

BESTELLEN >